HANDELSBETINGELSER
Generelle oplysninger
J By J Fashion ApS
Asnæs Centret 1
4550 Asnæs
Webshop Tlf.: + 45 59 68 90 88
E-mail: Info@jbyjfashion.dk
CVR: 32 78 42 16
Betaling
Hos jbyjfashion.dk er disse nævnte betalings varianter dine muligheder:Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard, Maestro, Via Bill, MobilePay, Apple Pay & AnyDay.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Ved annullering/fortrydelse af købet er udløbsperioden for reservationen forskellig, og afhænger af hvilket kort der benyttes.
Betaler du med MasterCard, kan det tage op til 30 dage før pengene er frigivet. Det tager dog ofte omkring 10 dage.
Betaler du med VISA/Dankort tager det mellem 1-3 hverdage før pengene er frigivet.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Din betaling, bliver først trukket når varen er sendt fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end ordren lyder på. J By J Fashion opkræver ikke gebyrer når der betales med kreditkort.
Vi accepterer betaling med AnyDay. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Når du vælger at betale med AnyDay, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med AnyDay ophøre automatisk.
Fragt
Leveringen kan ske via følgende metoder
- Postnord pakkeshop
- Postnord med privatomdeling
- Postnord erhvervslevering
- Afhentning i butikken - J By J Fashion, Asnæs Centret 1, 4550 Asnæs
Bestillinger til afhentning i J By J Fashion skal senest være afhentet efter 4 hverdage. Har du ikke hentet den inden 4 dage vil vi kontakte dig. Har vi ikke hørt fra dig vil vi betragte det som en fortrydelse af varen.
J By J Fashion leverer til Postnords pakkeshops, det koster DKK 39,-. Ordrer leveret med privatomdeling via Postnord koster altid DKK 45,-.
Alle forsendelser sendes som forsikret pakkepost og kan derfor altid spores eller efterlyses, hvis der skulle opstå tvivl. Når pakken er klar til afhentning på posthuset eller i postbutikken, modtager du en mail og evt. en sms fra Postnord med alle nødvendige oplysninger. Pakken vil ligge på posthuset i 7 dage.
Bliver pakken returneret til J By J Fashion, fordi du enten har udfyldt adressen forkert, nægter modtagelse eller ikke afhenter pakken, hæfter du for de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen.
Leveringstiden er 1-3 hverdage. I udsalgs- og kampagneperioder kan der dog forekomme længere leveringstid. Kan J By J Fashion ikke levere din ordre eller kun levere ordren delvis, vil du blive kontaktet hurtigst muligt. J By J Fashion trækker naturligvis ikke beløbet for en vare, der ikke kan leveres.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@jbyjfashion.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
J By J Fashion
Asnæs Centret 1
4550 Asnæs
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Det er kun muligt at aflevere på adressen inden for butikkens åbningstid, som du kan finde lige her.
Særligt om butiks salg
Butikssalg: køb foretaget i J By J Fashions fysiske butik.
Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker. Returretten ved butikssalg er 8 dage.
J By J Fashion tager kun varer retur, når leverandørmærkatet er intakt og stadigvæk sidder på varen. Derudover skal varen tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.
En nedsat vare byttes kun til anden vare eller tilgodebevis inden 8 dage. Er varen nedsat med -60% eller derover byttes den ikke og tages ikke retur.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
J By J Fashion
Asnæs Centret 1
4550 Asnæs
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også aflevere pakken personligt på ovenstående adresse. Det er kun muligt at aflevere på adressen inden for butikkens åbningstid, som du kan finde lige her.
Du bedes kontakte os over mail eller telefon angående din reklamation, og når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Særligt for erhvervsdrivende
- Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
- Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
- J By J Fashion forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt
- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@jbyjfashion.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her.
Standard fortrydelsesformular
Find og download den lovbestemt fortrydelsesformular lige her: Standardfortrydelsesformular
Denne formular kan udskrives og benyttes ved returnering hvor fortrydelsesretten gøres gældende.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23. august 2024