Handelsbetingelser


1. Køb hos J by J Fashion
2. Priser
3. Salg generelt
4. Særligt om butikssalg
5. Levering
6. Afbestillinger
7. Betaling
8. Reklamationsret
9. Anvendelse af reklamationsretten
10. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
11. Forsvarlig returnering
12. Er du i tvivl
13. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende


1. KØB HOS J BY J FASHION

Når du har udfyldt en bestilling, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvori der angives hvilke produkter, du har købt, og hvilke personoplysninger du har oplyst. Du bedes være opmærksom på, at e-mailen ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. J by J Fashion forbeholder sig derfor ret til at ændre/annullere bestillingen som følge af tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt, lagerfejl og lignende situationer.

J by J Fashion opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser.

Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

J by J Fashion forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via J by J Fashion's hjemmeside.

En bestilling til afhentning i butikken slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: køb foretaget i J by J Fashions fysiske butik.

Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til, at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker. Returretten ved butikssalg er 8 dage.

J by J Fashion tager kun varer retur, når leverandør mærkatet er intakt og stadigvæk sidder på varen. Derudover skal varen tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.

En nedsat vare købt med -60% eller derover byttes ikke og tages ikke retur.

5. LEVERING

Leveringen kan ske via følgende metoder:
  • PostNords pakkeshop
  • PostNord med privatomdeling
  • Afhentning i butikken J by J Fashion, Asnæs Centret 1, 4550 Asnæs
Bestillinger til afhentning i J by J Fashion skal senest være afhentet efter 4 hverdage. Bliver bestillinger ikke afhentet, vil de blive annulleret, og pengene bliver tilbageført.

J by J Fashion leverer fragtfrit til PostNords pakkeshops ved køb over 399,-. Ordre under 399,- koster DKK 29,-.

Ordrer leveret med privatomdeling via PostNord koster altid DKK 39,-.

Alle forsendelser sendes som forsikret pakkepost og kan derfor altid spores eller efterlyses, hvis der skulle opstå tvivl. Når pakken er klar til afhentning på posthuset eller i postbutikken, modtager du en mail og evt. en sms fra PostNord med alle nødvendige oplysninger. Pakken vil ligge på posthuset i 14 dage.

Bliver pakken returneret til J by J Fashion, fordi du enten har udfyldt adressen forkert, nægter modtagelse eller ikke afhenter pakken, tilbagefører vi dit køb minus DKK 50,- for returfragten.

Forsinkelser hos PostNord kan ikke drages til J by J Fashions ansvar.

Leveringstiden er 1-3 dage. I udsalgs- og kampagneperioder kan der dog forekomme længere leveringstid.

Der tages forbehold for udsolgte varer og for udskudt leveringstid hos J by J Fashion's grossister.

Kan J by J Fashion ikke levere din ordre eller kun levere ordren delvis, vil du blive kontaktet hurtigst muligt. J by J Fashion trækker naturligvis ikke beløbet for en vare, der ikke kan leveres.

6. AFBESTILLINGER

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 13.00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

7. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Visakort
  • Mastercard
  • MobilePay (kun onlinesalg)
  • Diners Club
  • Efter aftale (kun erhverv)
  • Handelsfinans
  • Kontant (kun butikssalg)
  • Viabell

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Betalingsmåden 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt du i forvejen har opnået en betalingsaftale med J by J Fashion. Ønsker du en sådan aftale kan det for private virksomheder og for offentlige virksomheder ske her.

8. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos J by J Fashion. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

Bemærk: uden købsbevis bortfalder reklamationsretten.

Skulle du finde fejl på en vare, bedes du kontakte J by J Fashion, inden varen sendes retur. Det gøres enten på mail: info@jbyjfashion.dk eller på tlf:  59 68 90 88

9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles J by J Fashion inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til J by J Fashion’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Reklamationer sendes til J by J Fashions adresse:

J by J Fashion
Asnæs Centret 1
4550 Asnæs

Omkostninger ved returnering af reklamationer står køber som udgangspunkt selv for, medmindre der på forhånd indgås en særaftale med J by J Fashion. Konstaterer J by J Fashion at varen er dækket af reklamationsretten, vil omkostningerne efterfølgende blive refunderet.

Varer returneret uden omdeling og leveret på nærmeste posthus vil ikke blive afhentet, og varerne vil efter 14 dage blive sendt tilbage til afsender af PostNord.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af J by J Fashion. Varer sendt til pakkeshops afhentes ikke.

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til J by J Fashion, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er DKK 200,- pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan J by J Fashion ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

11. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til J by J Fashion, skal være forsvarligt indpakket.

J by J Fashion anbefaler, at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til J by J Fashion. Yderligere er der mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

12. ER DU I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler J by J Fashion, at du retter henvendelse til info@jbyjfashion.dk
eller på telefon 59 68 90 88.

13. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• J by J Fashion forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt
• Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
• Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.


KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var tilstede da varen blev solgt. Kunden har to år til at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

Skulle du finde fejl på en vare, bedes du kontakte J by J Fashion, inden varen sendes retur. Det gøres enten på mail: info@jbyjfashion.dk eller på tlf:  59 68 90 88

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere, efter at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.


FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er de i tvivl

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler J by J Fashion varens pris. Fortrydes hele købet vil den evt. fragtpris, for at få pakken leveret, også blive tilbagebetalt.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til PostNord eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af J by J Fashion ud fra en mulig salgsværdi.

Køber hæfter altså kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Med andre ord – køber kan prøve varen på samme måde, som hvis den blev prøvet i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover det, betragter J by J Fashion den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Lugter varer af røg/nikotin, har de fået pletter, har de været båret mere end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art og/eller været vasket, eller er de på anden måde synligt misholdt, er varernes værdi så forringet, at J by J Fashion ikke længere kan sælge dem. Du kan derfor ikke længere fortryde købet.

J by J Fashion tager kun varer retur, når leverandør mærkatet er intakt og stadigvæk sidder på varen.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af J by J Fashion, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

J by J Fashion returnerer beløbet til købers betalingskort inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

Bemærk: uden købsbevis bortfalder fortrydelsesretten.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er to måder hvorpå De kan returnere varer på:

1. De kan modtage varerne fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varerne til J by J Fashion. I denne sammenhæng beder vi dig vedlægge enKOPI AF KVITTERINFEN for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos J by J Fashion.

2. Du kan aflevere varerne i J by J Fashions butik i Asnæs Centret indenfor 14 dage.

Returvarer sendes til:

J by J Fashion
Asnæs Centret 1
4550 Asnæs


Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos J by J Fashion. Beløbet returneres til det betalingskort, der blev anvendt ved købet.

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. J by J Fashion anbefaler, at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til J by J Fashion. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af J by J Fashion. Varer sendt til pakkeshops afhentes ikke.

Har du modtaget andre varer end de bestilte bedes du kontakte J by J Fashion hurtigst muligt og inden varerne sendes retur. Det gøres enten på mail til info@jbyjfashion.dk eller på telefon 59 68 90 88

3. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til J by J Fashion, skal være forsvarligt indpakket.

J by J Fashion anbefaler, at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til J by J Fashion. Yderligere er der mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

4. ER DU I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler J by J Fashion, at du retter henvendelse til info@jbyjfashion.dk eller på telefon 59 68 90 88.


OPLYSNINGER OM SÆRLIGE KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@jbyjfashion.dk
J by J Fashion CVR: 32784216   |   Asnæs Centret 1   |   4550 Asnæs   |   + 45 59 68 90 88   |   info@jbyjfashion.dk